Blog

Dít gaat fout bij je digitale klantenservice (+ de juiste oplossingen)

Digitale klantenservice is een belangrijk onderdeel van een modern bedrijf. De klant, oud en jong, is steeds meer online en bedrijven kunnen niet anders dan inspelen op die ontwikkeling. Sociale media in je communicatiemix opnemen zorgt ervoor dat de klant je op elk gewenst moment en op elke plaats kan bereiken. Het is hulp op afstand dat nog wel persoonlijk is. Ideaal dus. Of toch niet? Bij het aannemen van een digitale(re) strategie gaat er nog wel eens wat fout.

Wat wil de klant: persoonlijke service of digitale service?

Waar bedrijven willen besparen wordt geautomatiseerd. Dat kan heel goed zijn want je neemt je personeel werk uit handen en kan zo sneller werken met minder kosten. Maar is digitalisering wel altijd goed? Als het gaat om klantbehoud en klanttevredenheid is het belangrijk om de klant te bieden wat hij wil. Maar waar ligt dan Read more about Wat wil de klant: persoonlijke service of digitale service?[…]

Hoe digitalisering van je klantenservice voor meer winst kan zorgen

Kun jij je nog een wereld voorstellen waarin de computer nog niet is uitgevonden? Waarin automatisering nog niet bestond en we alle administratie met de hand moeten bijhouden? Het is nog niet eens zo heel erg lang geleden dat die wereld bestond. Het maakt een groot verschil met onze moderne wereld waarin vele apparaten en computers overal te vinden zijn en klaar staan om ons te helpen bij vele grote en kleine dagelijkse klussen. Zo’n verschil kan automatisering ook maken binnen je webcare.  

Zó zorg jij voor de beste gepersonaliseerde klantervaring

Eerder vertelden we je in onze Nieuwe technologieën-serie al over personalisation en hoe dit impact heeft op je klantenservice. We willen je namelijk graag helpen met het opzetten van een goede strategie in personalisatie. Want hoe pak je dat aan en welke stappen moet je doorlopen? In dit artikel vind je de stappen die jij moet nemen om tot de best mogelijke personalisatie van je klantenservice te komen. Deze personalisatie kun je vervolgens inzetten op drie afdelingen van je bedrijf: natuurlijk de klantenservice, maar ook marketing en sales.

Zo kun jij je contactcenter verbeteren en uitbreiden

Als jouw bedrijf een gezonde groei meemaakt, is het logisch dat je ook je contactcenter mee moet laten groeien. Want hoe meer klanten en bestellingen, hoe meer klantinteracties je zult binnenkrijgen. Het is dus zaak om voldoende personeel klaar te hebben staan. Maar je contactcenter is niet gered met alleen meer personeel. Er komt meer kijken bij het uitbreiden van de afdeling klantenservice.