Blog

De digitale klantervaring (DCX): wat is dat en hoe zorg je ervoor dat ‘ie goed is?

Als het gaat om klantervaring dan weten we allemaal dat die heel belangrijk is. Wanneer je de klant een goede ervaring geeft zorg je ervoor dat hij tevreden is en tevreden klanten komen bij je terug. De klant tevreden houden doe je door hem met een glimlach te woord te staan en hem te helpen waar je kan. Over het algemeen moet een klant zich op zijn gemak voelen bij jou en je medewerkers. Maar wat wanneer je alleen online werkt of ook online klantenservice biedt? Hoe lever je de klant goede digitale klantenservice? En wat is een digital customer experience (DCX) eigenlijk? […]

Klantcontact uitbesteden? Zorg voor een verwerkersovereenkomst!

Wanneer je als bedrijf je klantcontact uitbesteedt, is het heel belangrijk om de AVG niet te vergeten. We hebben er al eerder over geschreven: in januari nog, over wat de AVG is en wat jij moet regelen om eraan te voldoen. Om je geheugen op te frissen: het is die nieuwe regelgeving met betrekking tot de beveiliging van de gegevens die jij van anderen verzamelt. Wanneer jij je klantcontact uitbesteedt, vraag je aan een ander bedrijf om in contact te staan met jouw klanten. Je moet ze daarvoor dus toegang geven tot hun gegevens. En jij moet er dus voor zorgen dat die informatie-uitwisseling allemaal goed beveiligd is. Dat doe je met een verwerkersovereenkomst. […]

Nieuwe technologieën en hoe je deze kan inzetten voor je klantenservice – Deel 4: Data science  

Dit is het vierde artikel in onze serie over nieuwe technologieën en hoe deze je klantenservice kunnen helpen verbeteren en uitbreiden. We verdiepen ons deze keer in data science. Data science (of in het Nederlands ‘datawetenschap’) is een relatief nieuw vakgebied en wordt steeds populairder. Information is power en de wetenschap van informatie is precies Read more about Nieuwe technologieën en hoe je deze kan inzetten voor je klantenservice – Deel 4: Data science  […]

Nieuwe technologieën en hoe je deze kan inzetten voor je klantenservice

In een altijd veranderende wereld kunnen we niet anders dan hierin meegaan en bedenken hoe we nieuwe technologieën kunnen inzetten voor ons bedrijf. De klantenservice moet daarbij niet vergeten worden, want het is belangrijk om mensen te bereiken via middelen die zij al gebruiken. Een aantal van die ‘nieuwe’ technologieën willen we met je doornemen en bekijken hoe je deze kan inzetten om je klanten te helpen. Dit doen wij in een serie van korte artikelen waarin wij dieper induiken op de verschillende nieuwe technologieën. In deze serie bespreken we de volgende onderwerpen: AI, AR en VR, Internet of Things, Data science, Personalisation en Selfservice. […]

Verzamel jij klantengegevens? Voldoe dan aan de nieuwe regels van de AVG!

Als je een bedrijf hebt, is de kans groot dat je klantenservice verleent. Zo niet, dan horen we graag van je hoe je dit klaarspeelt. Maar wanneer je klanten hebt en met ze in contact staat, dan heb je te maken met klantengegevens: persoonlijke informatie zoals naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer, maar ook bankrekeningnummers en uitgaven. Deze informatie is gevoelig en moet beschermd worden. En datzelfde geldt overigens ook voor je medewerkers, contactpersonen en andere mensen waarvan je dit soort informatie opslaat. Daarvoor is er nieuwe privacywetgeving opgesteld: de General Data Protection Regulation (GDPR) of in het Nederlands: de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). […]

Hoe de betrokkenheid van je medewerkers de tevredenheid van je klanten beïnvloedt en hoe je die kan verbeteren 

Gemotiveerde medewerkers doen hun werk beter en zijn efficiënter. En hoe je medewerkers zich voelen binnen je organisatie heeft direct gevolgen op hoe jouw klanten zich aan je verbonden voelen. Dat geldt ook voor medewerkers die niet direct in contact staan met je klanten. Maar voor medewerkers die wél direct met je klanten praten is dit effect sterker. Je medewerkers motiveren kan op verschillende manieren, maar laten we het eerst even hebben over het effect dat je medewerkers hebben op de klanttevredenheid.  […]

Digitale manieren om je klanten te bereiken (en te helpen)

Een bedrijf kan niet bestaan zonder klanten. Zij zijn het immers die het geld in het laatje brengen. Het is daarom belangrijk om ervoor te zorgen dat je (potentiële) klanten bereikt. Hoe je dat doet kan op vele verschillende manieren, maar we geloven dat een digitale aanpak belangrijk is aangezien we in een steeds digitaler wordende wereld leven. We helpen je graag op weg met wat digitale manieren om je klant te bereiken. En tegelijkertijd kun je met deze manieren ook je klanten helpen. […]