Voor bedrijven die een klein aantal contactverzoeken binnenkrijgen via live chat of sociale media is het bijna onmogelijk om hier eigen personeel op te zetten. Tenminste, als zij het goed willen aanpakken. Er moet personeel gevonden en opgeleid worden en er moet altijd iemand aanwezig zijn om de berichten te beantwoorden. Een klant verwacht meteen (bij live chat) of in ieder geval binnen enkele uren (bij sociale media) een antwoord terug.

Om iemand altijd stand-by te hebben staan is financieel onaantrekkelijk. Het merendeel van de tijd zal deze persoon moeten wachten tot er een verzoek binnenkomt. Zeker wanneer een bedrijf net met webcare is begonnen. De kosten lopen snel op, iets wat kleine bedrijven zich vaak niet kunnen permitteren en grotere bedrijven liever vermijden.  

Daarom nemen wij u dat werk graag uit handen. Ons personeel wordt altijd voor verschillende klanten opgeleid. We kunnen makkelijk omschakelen wanneer het ergens wat drukker of rustiger is. Zo hebben we nooit onnodig personeel klaar staan en, mocht dat toch het geval zijn, komen die kosten niet voor uw rekening.

Voordelen van digitaal klantcontact uitbesteden:

  • Snel kunnen reageren op toe- of afnemende drukte.
  • De klant krijgt altijd een snelle reactie terug.
  • Geen personeel zoeken en opleiden.
  • Geen kosten wanneer er geen berichten binnenkomen.
  • De openingstijden van uw kantoor hoeven niet te worden aangepast.
  • Al het werk wordt u uit handen genomen.

Kostenbesparing door:

  • lagere personeelskosten.
  • lagere kantoorkosten.
  • lagere opstartkosten.

Als u een klein bedrijf heeft is uitbesteden financieel altijd de slimste keuze. Maar ook voor grotere bedrijven kan het interessant zijn om het digitale klantcontact uit te besteden. Bijvoorbeeld om de kosten van kantoorruimte of personeel te besparen.

Digitaal klantcontact is een afdeling op zich en moet dus, net als andere afdelingen, goed afgehandeld worden. Dit is de reden dat veel bedrijven hun (financiële) administratie uitbesteden. Uw digitale klantenservice aan Digital Customer Care Company uitbesteden heeft dezelfde voordelen: het scheelt u tijd en zorgen. Tegelijkertijd weet u dat uw klantenservice bij een gespecialiseerd bedrijf in goede handen is.