Live chat training

Digital Customer Care Company biedt trainingssessies in uw bedrijf om operators, teamleiders en managers binnen uw bedrijf op te leiden.

Wilt u live chat inzetten als volwaardig communicatiekanaal? Dan biedt onze live chat-training u handvatten om dit serieus en effectief aan te pakken.

Digital Customer Care Company biedt trainingssessies in uw bedrijf om operators, teamleiders en managers binnen uw bedrijf op te leiden. We bieden de volgende trainingen:

  • Chat agent training
  • Chat agent refresher training
  • Train-the-trainer

Chat is de nieuwe manier om online met klanten te communiceren. Maar welke manier is beter? WhatsApp, e-mail of een combinatie van de twee? Hoe houdt u een chat gesprek kort en effectief?

En hoe werkt dat chatten eigenlijk? Wat kunt u allemaal wel en niet doen via chat? Mag je eigenlijk afkortingen en emoticons gebruiken? En hoe behaalt u ook via live chat de verkoopdoelstellingen?

In twee intensieve, praktijkgerichte en vooral leuke dagdelen leert u hoe u op een professionele manier chat met prospects en klanten: met de juiste toon en met een goed resultaat als gevolg.

Waarom onze training?

Onze focus is om onze klanten het werk rondom live chat uit handen te nemen. We voeren dagelijks honderden chats met de websitebezoekers van onze opdrachtgevers.

Als ervaringsdeskundigen weten we als geen ander wat werkt en wat niet werkt in live chat. Het hele trainingsprogramma is dan ook ontwikkeld op basis van onze eigen chatervaring.

We bespreken en oefenen:

  • de spelregels van live chat;
  • leiding nemen en controle houden over het gesprek;
  • samenvatten en doorvragen;
  • klantgericht schrijven;
  • snel en actief schrijven;
  • modern, zakelijk taalgebruik;
  • empathie tonen;
  • verkoopkansen identificeren en grijpen.

Onze trainingssessies leren uw team:

  • de etiquette van live chat;
  • chatvaardigheden of deze te verbeteren;
  • professionaliteit uitstralen;
  • snel en effectief communiceren via chat;
  • alert te zijn op mogelijke valkuilen en om te gaan met blunders.

Meer weten?

Wilt u meer informatie over onze trainingen, een training boeken of een offerte ontvangen? Neem contact met ons en wij helpen u graag verder.

Seher-300x297

De training van Digital Customer Care Company was zeer nuttig. De trainer Anthony was heel bekwaam in het overbrengen van de kennis aan onze klantenservicemedewerkers. Ik beveel dit bedrijf zeker aan!

Seher Ayazoglu – MEDIQ

Foto-Peter-Luijbregts-1

De trainer van Digital Customer Care Company heeft onze teams over de hele wereld getraind op het gebied van best practices rondom live chat. Het resultaat na zijn training was dat het aantal leads uit chats meer dan verdubbeld was. Dit is een geweldig resultaat!

Peter Luijbregts – Hewlett Packard Enterprise

Chemelle

Waardevolle training van Digital Customer Care Company, door de training van Anthony zijn onze klantenservice medewerkers klaar om te chatten!

Chemelle Pengel – Leaseplan Bank