Het bereiken van uw doelgroep op de meest relevante kanalen kan een strijd zijn. Zeker vandaag de dag, wanneer mensen direct reactie, gemak en een goede interactie eisen van een klantenservice. Tweerichtingscommunicatie is vaak een uitdaging, omdat het meestal vereist dat bedrijven tijd en geld investeren om effectief met de klant in contact te staan.

Gelukkig kunnen nieuwe sociale platformen zoals WhatsApp aan bovenstaande eisen van de klant voldoen.

Waarom WhatsApp voor klantenservice?

Communicatie via WhatsApp biedt voordelen die heel welkom zijn bij een klantenservice. Hieronder volgen slechts een aantal redenen waarom het niet mag ontbreken op uw sociale klantenservice.

WhatsApp heeft een groot bereik

WhatsApp wordt gebruikt op mobiele apparaten. Met de betaalbaarheid en het feit dat de klant met zijn smartphone overal en altijd beschikbaar is, is dat dus het perfecte medium om contact te hebben met de klant. Het is daarom niet onlogisch dat het aantal gebruikers snel is toegenomen. In Nederland gebruiken meer dan 10 miljoen mensen WhatsApp.

Direct messaging is sneller, persoonlijker en niet publiek

Zowel jongere klanten als minder aan sociale media toegewijde klanten zullen vrijwel zeker de voorkeur geven aan het verzenden van een bericht via WhatsApp (of Facebook messenger) in plaats van te bellen of een e-mail te sturen. Het is veel minder tijdrovend.

Bovendien zijn gesprekken op WhatsApp persoonlijk en privé. Dit betekent dat klanten gevoelige en persoonlijke vragen kunnen stellen, zonder de angst te hebben dat hun opmerkingen op het internet geplaatst worden. Bonus: negatieve opmerkingen en klachten over uw bedrijf zijn ook niet publiekelijk zichtbaar!

WhatsApp verhoogt uw kansen tegenover concurrenten

Naast het reageren op vragen, klachten of opmerkingen kunt u WhatsApp gebruiken om direct en persoonlijk potentiële klanten te helpen tijdens aankoopbeslissingen. Door dit te doen vergroot u de kans dat potentiële kopers voor u kiezen in plaats van voor de concurrent.

U kunt video’s, geluidsfragmenten en foto’s aan uw bericht toevoegen om de functionaliteit van uw producten toe te lichten. Bovendien zijn er nu nog weinig bedrijven die WhatsApp gebruiken. Door als een van de eersten WhatsApp aan te bieden heeft u een voorsprong op de concurrentie.

De perfecte aanvulling op uw sociale kanalen

WhatsApp is een belangrijk kanaal voor uw bedrijf, vooral als u het combineert met andere sociale platformen die u gebruikt. U kunt bijvoorbeeld een campagne op andere kanalen starten en bij alleen uw belangrijkste klanten de opvolging doen via WhatsApp.

WhatsApp is een goedkoop, gepersonaliseerd contactkanaal en een effectieve manier om uw klanten wereldwijd te bereiken. WhatsApp integreren in uw klantenservicestrategie leidt tot meer betrokken klanten. Ook kan het voldoen aan de verwachtingen van een steeds veeleisender wordende markt.

Berichten via WhatsApp beantwoorden

Om effectief sociale klantenservice via WhatsApp te kunnen leveren zult u een social media managementtool aan moeten schaffen die WhatsApp ondersteunt. Bovendien zult u genoeg medewerkers moeten hebben om de berichten te beantwoorden. Niet alleen overdag, maar ook in de avond en het weekend.

Daarnaast verwacht de consument dat hij binnen no-time een effectief, vakkundig antwoord op zijn vraag krijgt. Als het antwoord te lang op zich laat wachten, zal dat gevolgen hebben voor het imago van uw bedrijf.

Dit betekent vaak het aanstellen van een werknemer die zich specifiek met WhatsAppvragen bezighoudt. Als deze werknemer overweldigd wordt door de stroom van berichten, wordt het tijd om extra mensen aan te nemen.

Maar het kan ook makkelijker. U kunt webcare via WhatsApp ook aan ons uitbesteden.

Waarom Digital Customer Care Company?

Experts in webcare

We concentreren ons uitsluitend op online dialogen met uw klanten. We doen geen social media marketing en creëren ook geen content.

Onze passie

Onze passie is het helpen van klanten. Dit is dan ook onze kernactiviteit.

Uitstekende klantervaring

We werken met een professioneel team die met een gedegen training uw klanten te woord staan en zo een uitstekende klantervaring leveren.

Service Level Agreement

We hebben de zwaarste SLA in de branche. We garanderen een gemiddelde reactietijd van maximaal 30 seconden bij live chat en 15 minuten bij webcare. Zo niet, dan krijgt u van ons geld terug!

Meertalig

We werken met een internationaal team en leveren live chat in het Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans.

Omnichannel

We ondersteunen vele communicatiekanalen, waaronder e-mail, live chat Facebook, Twitter en Whatsapp.

De beste technologie

De geavanceerde technologie die we gebruiken stelt ons in staat om razendsnel sociale mediaberichten over uw merk op te pikken en deze efficiënt af te handelen en om uw websitebezoekers op het juiste moment in hun online customer journey uit te nodigen voor een gesprek.

Ruime openingstijden

We zijn 24 uur per dag geopend, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar!